Náš príbeh
Vážení cestujúci, pripútajte sa, štartujeme
3 zamestnanciTáňa Ondrejková a Patrik Dragula
zakladajú firmu Pelikán. Spočiatku sa firma zameriava výhradne na predaj leteniek, a to prostredníctvom globálneho rezervačného systému
Galileo.
2004
Vlastný rezervačný systém
5 zamestnancovFirma len s piatimi zamestnancami
sa už na konci roka pýši vlastným
rezervačným systémom. K letenkám
a poisteniu pribúda predaj ubytovania.
2005
Prekročenie hraníc SR
18 zamestnancovUž je nás 18 a rastieme aj za hranice
Slovenska. Vstupujeme na český trh
s portálom pelikan.cz a tento úspech
neostáva bez povšimnutia.
Táňa sa stáva podnikateľkou roka.
2006
Prvý pelikánsky rekord
25 zamestnancovPribúdajú inovatívne produkty. Cestujúci si už cez nás môžu žiadať o víza a rezervovať parkovanie na letisku. Podľa týždenníka Trend sa v roku 2007 predalo najviac leteniek na pravidelných linkách práve
v Pelikáne.
2007
Maďarský trh a modernizácia
28 zamestnancovOtvára sa ďalší trh, tentokrát v Maďarsku s portálom pelikan.hu. Modernizujú sa internetové servery a ponuka sa rozširuje o prenájom áut. Prichádza ďalšie významné ocenenie: 8. miesto v súťaží Deloitte Technology v kategórii Rising Star 2008 – najrýchlejšie rastúce hi-tech spoločnosti v Strednej a Východnej Európy.
2008
Poľsko, Rakúsko a pobytové balíky
123 zamestnancovPelikán prilieta k severným susedom do Poľska, kde vzniká flipo.pl. O rok neskôr sa zahniezdi aj v Rakúsku s flipo.at. Portfólio produktov sa rozširuje o pobytové balíky s letenkou, ubytovaním a stravou. Veľkou udalosťou je sťahovanie firmy do nových, väčších priestorov v historickom centre Bratislavy.
2012-2013
Ocenenie najzamestnávateľ roka
128 zamestnancovTento rok je jeden z najrušnejších. Pelikán berie pod svoje krídla letenky.sk a letenky.com. Stávame sa víťazom ankety najzamestnávateľ roka v oblasti cestovný ruch, gastronómia a hotelierstvo, ktorú každý rok vyhlasuje portál Profesia.
2015
Zvolen a mobilná verzia
138 zamestnancovOtvárame pobočku vo Zvolene, kde je sústredený najmä zákaznícky servis. Po dlhých mesiacoch intenzívnej práce spúšťame dlho očakávanú mobilnú verziu nášho webu. Aj tento rok víťazíme v ankete najzamestnávateľ roka.
2017
Stále rastieme
157 zamestnancovS počtom zamestnancov 170 by sme zaplnili všetky miesta v lietadle Boeing 737-400. Naše medzinárodné call centrum komunikuje v rôznych jazykoch – slovenskom, českom, maďarskom, nemeckom, poľskom. Spúšťame nový produkt – multicity letenky.
2018
15 rokov na trhu
190 zamestnancovPelikán oslavuje 15 rokov na trhu! Odštartovali sme narodeninovú kampaň #stacivyrazit. Spúšťame nové produkty ako premium travel, cestovanie pre mladých, či Pelipecky appka. Pripravujeme sa na expanziu do ďalších krajín.
2019
2020 pandémia
118 zamestnancovDo života Pelikánu (ale aj celého sveta) náhle a nečakane vstupuje koronavírus a celosvetová pandémia. Všetky naše kampane a pôvodné plány sú stopnuté. Lety sa rušia, letiská sa zatvárajú, je zakázané cestovať. Pelikán (rovnako ako celý segment cestovného ruchu) bojuje o prežitie. Tímový duch Pelikáncov je však natoľko silný, že sa dokážu zomknúť
a pracovať ako jeden. Kolegom zo zákazníckeho servisu, ktorí zažívajú extrémny nápor, sa snažia pomôcť ostatné oddelenia.
Napriek tejto nepriaznivej situácii sme odvážni a ambiciózni a s leteckou spoločnosťou Air Explore štartujeme spoluprácu pri preprave cestujúcich do Chorvátska.
2020
Život ako na hojdačke
145 zamestnancovPelikán sa ako jediný z CEE stal hlavným mediálnym partnerom, v tom čase najväčšieho svetového podujatia, EXPO 2020 Dubai. Napriek pandémii sme do Dubaja poslali tisícky ľudí a Emiráty sa stávajú našou kľúčovou destináciou.
Dva roky postihnuté pandémiou sú ako sínusoida. Na chvíľu sa opatrenia uvoľnia a ľudia sa rozcestujú. Potom prídu mesiace, kedy nie je možné vycestovať ani mimo svoj okres. Pelikán sa snaží sústrediť na iné segmenty v online svete. Našim klientom sa však aj naďalej snažíme poskytovať prvotriedne služby aj v oblasti cestovania. Pomáhame im v procese storna leteniek, sledujeme všetky zmeny zo strany leteckých spoločností a pandemické opatrenia v jednotlivých krajinách, ktorá sa často menia z hodiny na hodinu. Denne kvôli týmto informáciám navštívia Pelipecky 10 tisíce ľudí. Jedným sme si istí - ľudia sú hladní po cestovaní a keď sa to všetko skončí, rozletia sa do celého sveta.
2021
Vstávame z popola ešte silnejší
151 zamestnancovPo turbulentných rokoch znovu vychádza slnko a naše predaje leteniek a dovoleniek opäť stúpajú. Pelikán naberá na sile aj v počte zamestnancov. Letenkový zákaznícky servis prechádza masívnou zmenou v oblasti vedenia, organizácie, procesov, či people manažmentu. Vzniká nové oddelenie Active Sales, ktorého úlohou je aktívne ponúkať a predávať naše cestovateľské produkty. Office v Bratislave sa sťahuje do nových, moderných priestorov pri Dunaji, ktoré sú hodné progresívnej a dynamickej firmy akou sme.
2022
Proces integrácie pokračuje, vzniká Elite Club
167 zamestnancovPo úspešnom zavedení zmien na letenkovom zákazníckom servise, proces integrácie pokračuje aj na oddeleniach ticketingu, VIP a pobytov. Novou súčasťou zákazníckeho servisu sa stáva Elite Club, ktorý poskytuje servis tej najnáročnejšej cestovateľskej klientele. Veľkou novinkou je určite akvizícia cestovky Doubtour, čím sa naše portfólio rozšíruje o portály dubaj.sk a edubaj.cz. Na európsky trh prinášame ďalší unikátny produkt vo forme meniteľnej letenky, ktorú môže klient zmeniť bez udania dôvodu. Pelikán nezaostáva ani v najmodernejších technológiách a jeho „BFF“ sa pomaly ale isto stáva AI. Jej „služby“ postupne implementujeme aj do našich procesov. A to sa tento rok ešte neskončil, a ani my ani zďaleka nekončíme….